Bankas HermisBankas SnorasMikro Visata; Omnitel

Savaitrastis Druskonis

Druskininkų kurorto savaitraštis 1999 m. vasario 8 - 14 d. Nr. 6 (487)
Pirmas puslapis
Miesto zinios
Zinios is policijos
Kultura
Renginiai
Archyvai

“Gyvenimo meno“ mokyklos tarnystė žmogui

Mokytojas nukreipia susivokti

3.jpg (25720 bytes)

“Gyvenimo meno“ atstovai druskininkiečiai kartu praleidžia laisvalaikį.

Ji, turinti teisę mokyti pradinį “Gyvenimo meno“ kursą, teigia, kad ne kiekvienas norintis gali tapti mokytoju - tam gali kliudyti sveikatos ir kitokie keblumai, tačiau geras mokinys 90 proc.gali tapti mokytoju. Lina taip pat turėjo savo “Gyvenimo meno“ mokytojus-autoritetus, kuriems, rodžiusiems jai kelią, sekė paskui. Išaugus ankstesnieji mokytojai tapo kolegomis ir draugais, tuo tarpu įsigytas naujas mokytojas, nes tobulėjimo kelias iki absoliučių tiesų yra pakankamai ilgas. Dabar ji jau rodo kelią ir kitiems, veikiau nukreipia pačius mokinius savarankiškai atsirinkti, asmeniškai suvokti savo paskirtį, nes tokia yra tarnystės žmogui priedermė. “Kas ieško, tas atranda, - priduria L.Pigagaitė.- Juk siūlomos vertybės - pigios“. Mokymui pasitelkia savivoką, išmintingas filosofijos, psichologijos, įvairių religijų ir kitokias universalias tiesas, kurias nuo senų laikų atradusi žmonijos patirtis. Ir - didelę atsakomybę už savo mokinius, kurie seka paskui savo mokytoją. Pateikė pavyzdį apie sporto trenerį, kuris ugdydamas vien tik kūną, padaro iš savo mokinio negalvojantį zombį, tačiau ugdydamas ir savo mokinio protą, suteikia jam žinių. “Pirmumas turi būti teikiamas darbui nuo galvos, t.y. nuo proto, nes smegenys yra tarsi kompiuteris, valdantis visą kūną. Kai skauda galvą, sunkus juk ir kūnas, - kalba mokytoja. - Posakį “Sveika dvasia - sveikas kūnas“ derėtų palydėti komentaru, kad gyvenimas ramybėje ir meilėje talkina kūno sveikatai. Na, o bene didžiausia meilės priešingybė yra baimė. Tik laisvi nuo baimės žmonės gali pasitikėti vienas kitu“.

Proto ir jausmų darnos siekis

Proto ir jausmų harmonijos siekį “Gyvenimo meno“ mokyklos mokytoja paaiškino brėžinuku, kuriame žmogaus kūnas ties ištiestomis rankomis, tarnaujančioms ir protui, ir jausmams, horizontalia linija padalintas į dvi dalis, skiriančias proto (viršutinę) ir jausmų (apatinę) veikos sritis. Nėra laimingi tie, kurie vadovaujasi vien tik protu arba vien tik jausmais. Tuo tarpu išmintingas gyvenimo būdas prasideda tik tada, kai atsiranda proto bei jausmų darna. Antraip prie žmogaus prikibs netikri dalykai. Vertikaliai perkirtus simetriška linija jau nubrėžtą horizontalią per patį kūno vidurį, jos susikerta ties širdimi, t. y. ją atveria. Iš linijų susidaręs kryžius teigia, kad kiekvienas iš mūsų sunkiai nešame savo gyvenimo kryžių, tačiau gyvenimas širdimi mums padovanoja kosmoso pojūtį, kuris piešinuke atsiranda apvaliais visatos kontūrais apibrėžus kryžių. L.Pigagaitė sako, kad visa tai žmogaus gyvenimui suteikia pilnatvę.

Vertybė - paties atskleista tiesa

Ne vien tik nervinė įtampa sukelia žmogui 90 proc. stresų ir ligų, bet ir nepasitenkinimas dabartimi, t.y. svyravimas tarp sentimentų praeičiai ir ateities iliuzijų. Žmogus gali būti laimingas tik čia ir dabar, savo laimės nenukeldamas į praeitį ar ateitį. Juk didžiausią džiaugsmą išgyvename būtent dabarties akimirką. Kiekvieno gyvenimo tikslas eiti į meilę, džiaugsmą, laimę. Kiekviena diena moko gyventi, ir tuomet gyvenimas tampa vis lengvesnis. Taipogi gyvenimo tikslas yra gyventi sąmoningai - t.y. įsisamoninti tai, kas kiekvienam savo gyvenimo kely yra artima. Tam tikrą laiką “būnant savyje“, gyvenimo tiesos atsiveria savaime, be karštligiško jų ieškojimo rašytiniuose šaltiniuose. “Per anksti pasakyta gyvenimo tiesa yra niekas - paties atskleistos tiesos yra vertybė,“- sako L.Pigagaitė.

“Gyvenimo meno“ mokytojai savo mokiniams - įvairaus amžiaus suaugusiems asmenims, nes su vaikais nedirba, - parenka kvėpavimo, meditavimo ir kitokius specialius pratimus, kurie pagerina fizinę ir psichinę savijautą, suteikia daugiau džiaugsmo, ramybės, išlaisvina nuo įtampos ir kt. Atskiras mokymo programas pritaiko atitinkamų specialybių ir įvairaus charakterio asmenims. Šie mokymo metodai yra ištirti, išbandytas jų poveikis veikiančios Vokietijoje Gyvenimo meno akademijos atstovų. Jeigu pageidaujate mokytis gyventi skambinkite tel. 45328.

E-Mail




Sorry, your browser doesn't suppor Java.